torsdag 25 februari 2010

Dagens Medicin skriver om Totalstyrelsen

Veckotidningen Dagens Medicin, en av de tongivande nyhetsförmedlarna inom svensk hälso- och sjukvård, är på gång med en artikel om Totalstyrelsen (den anonyma bloggen som sannolikt är skriven av någon inom myndigheten och som är starkt kritisk bl a till Socialstyrelsens nuvarande ledning).

Något annat var knappast att vänta. Frågan var inte om utan när DM skulle skriva om bloggen.

Reportern har samlat in kommentarer från flera håll, bland annat från mig. Mitt svar var ungefär i linje med de blogginlägg jag tidigare skrivit i ämnet (se här och här)

När/om artikeln nätpubliceras så lägger jag ut en länk.

Det är onekligen intressant att se hur traditionella medier allt oftare följer upp vad så kallade sociala medier initierar och diskuterar på nätet. Och jag kan även konstatera att "Gullan" (skribenten på Totalstyrelsen) nu börjar närma sig sitt förmodade mål - att väcka bred uppmärksamhet och debatt kring Socialstyrelsens inrikting och ledning.

Förutsatt att DM publicerar artikeln, så visade sig sålunda bloggande vara en effektiv metod för att uppnå det förmodade målet.

Inga kommentarer: